Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

 

Generelle oplysninger


DC Puder & Mere ApS
CVR-nr. 38806157
Adresse Ringvejen 30

9510 Arden

Mailadresse erlingip@hotmail.com
Telefonnummer 31104718

 

Betaling

Visa, Visa Dankort, MC, Mobilpay.

Vi tager generelt ikke kortgebyrer for danske betalingskort. Ved betaling med udenlandske betalingskort som Diners Club, American Express o.a. opkræves det gebyr, af den handlende, som disse virksomheder opkræver af DC Puder & Mere ApS.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
 
  

Fragt

DC Puder & Mere har indgået aftale med GLS om fragt og rater. Ønsker kunden et andet fragtselskab, bedes dette oplyst og forskellen i fragtpris, bliver debiteret kunden. Ved leverance til ikke-brofaste danske øer, vil evt. ekstragebyr blive debiteret køber.

Levering af lagervarer vil blive udsendt same dag, hvis ordren kommer til DC Puder inden kl 12, ellers vil produktet blive sendt den følgende dag.

Kunden skal gøre opmærksom på, om der er specielle vilkår for at fragtvirksomheden kan levere varen til husstanden. Generelt vil leverancen forventes at kunne leveres til køber direkte. Specielle omstændigheder omkring levering skal oplyses under ordrens oprettelse.
 

 

Bryd ikke plasticposeforseglingen, hvis du planlægger at returnere puden og få pengene retur.

Dette er årsagen:

Under internet handel ønsker DC Puder & Mere at sikre enhver kunde under denne pandemiske tid, vi alle forsøger at klare os igennem.

Vi ønsker at bidrage med et godt og anatomisk tilpasset produkt i form af specialpuder, som vil kunne forbedre ens søvn og hvile.

Ved køb af vores pudeprodukter on-line, har vi det dilemma, at køber skal kunne få en fornemmelse af blødheden og kvaliteten af vores puder, og samtidig at kunne returnere dem til en fuld tilbagebetaling til alles glæde og tilfredshed, skulle man ikke ønske at beholde den købte pude.

For at beskytte alle involveret i køb og salg af vores puder, har vi derfor det krav, at vi naturligvis skal sende et produkt ud, som vi kan stå inde for og som er så sikkert, og rent, som man kan få det. Den enkelte pude er derfor indpakket i en forsejlet blød plasticpose og den ligger i forsendelseskassen i en genbrugs-bærepose af god kvalitet, som man kan bruge til opbevaring eller andet formål.

Når køber modtager produktet, skal køber afprøve puden med plastposeindpakningen intakt. Man må ikke bryde plastikposen, hvis man ønsker at returnere puden. Hvis den brydes, og puden er åben under hvile eller søvn, kan vi ikke tage puden tilbage for en fuld returbetaling.

Man kan for ikke at ligge direkte på plasten, med fordel lægge et tyndt frottehåndklæde over puden og dermed ikke bryde plastikposeforseglingen. Det vil være den næst bedste måde at få en fornemmelse af pudens blødhed, støtte og kvalitet, og at beholde muligheden for at kunne returnere puden.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fortrydelse /retur af købte varer, kan kun ske så længe forseglingen af plastikposen, som puden leveres i, IKKE er brudt. Hvis den brydes, kan varen ikke returneres med refusion af købsprisen.

Hvis kunden skader produktet, kan det ikke returneres med refusion af købsprisen.

Hvis fragtselskabet skader produktet, skal købet returneres i en særskilt indpakning, så skaden kan ses ved ankomsten til DC Puder & Mere ApS. Når skaden er verificeret, gensendes et nyt produkt til kunden.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du skal sende en mail til erlingip@hotmail.com eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal anvende retur label og returnere pakken med GLS. Hvis der opstår en skade under transporten, betales dette af GLS.

Varen skal returneres i den originale emballage
 
Ingen fortrydelsesret

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret fordi forseglingen er blevet brudt efter leveringen,  
 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, mister du retten til at returnere varen og at få købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi ved ankomsten til DC Puder & Mere ApS, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din købte vare.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

DC Puder & Mere ApS
Ringvejen 30

9510 Arden
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og, efter aftale, aflevere den personligt på ovenstående adresse.

  

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere straks efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

DC Puder & Mere ApS
Ringvejen 30

9510 Arden
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse, Facebook, Twitter, Parlor anden.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig, men sælger ikke eller overgiver ikke personoplysninger til andre.  

Personoplysningerne registreres hos DC Puder & Mere ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Virksomhederne (fragt) behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: erlingip@hotmail.com  

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte administrationen hos DC Puder & Mere ApS.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.02.2021